maanantai 10. lokakuuta 2016

3 ASIAA MITÄ KAIPAISIN VAATEKAAPPIINI



Helou!
Niin se vaan syksy alkaa kokoajan kylmentyä ja kohti loppusyksyä mennään tässä kovaa vauhtia. Oon pyörinyt keskustassa ja hypistellyt uusia vaatteita ja samalla miettinyt sitä, mitä vaatteita oikeasti tarvitsen vaatekaappiin lisää. No tietenkin riippuu mistä suunnasta tarkastelee, jonkun mielestä en tarvitse mitään lisää, mutta jos puhutaan arkisista peruskäyttö vaatteista, niin mun vaatekaapista niitä kyllä puuttuu. Nyt kun oma tyyli on ainakin edes vähän löytynyt ja asettunut uomiinsa, sitä huomaa että kaapissa ei olekkaan juuri niitä vaatteita millä olisi helppo rakentaa niitä arkisia asuja. Minuun oltiin Espritiltä yhteydessä, joten selasin Espritin sivuja ja kokosinkin sieltä kollaaseihin muutamat vaatteet, mitä vaatekaappini kaipaisi lisää!


No niitä mekkoja! Mä vasta tänävuonna olen todella löytänyt mekot ja niiden monikäyttöisyyden! Ennen jotenkin yhdistin mekot heti juhlamekkoihin, enkä kokenut niitä arkityylissä omakseni. Kuitenkin nyt, kun olen valaistunut, että mekot ovat juuri se täydellinen helppo vaate arkena niin niitä tarvittaisiin lisää. Mekoissa parasta on se, kun ei tarvitse miettiä ala- ja ylä-osaa erikseen vaan asukriisi on aina ratkaistu yhdellä vaatteella! Näin loppusyksystä kun jalkaan laittaa sukkiset ja saappaat tarkenee mekoilla hyvin pitkälle. Mekko on myös aina mun lemppari valinta, sillä se on mukava päällä. Ostoslistalla on siis mekkoja, jotka sopivat arkeen!



Ilmat kun viilenee niin päälle pitää saada lämmintä vaatetta! Silti mun neulevarasto on aivan olematon! Vaikka ottaa huomioon sen, että yli puolet vuodesta täällä Suomessa on sellainen ilma, että neule tulee olla päällä niin silti niitä ei vaan ole eksynyt vaatekaappini. Varsinkin kun parivuotta sitten tein päätöksen, että en osta paksua neuletta enää ollenkaan, jos se ei ole kunnon materiaalia, on neuleiden ostelu hieman hankaloitunut. Aina jos kiva neule löytyy, on se yleensä muovisekoitusta, joten se jää mulla suoraan kauppaan. Kuinkin opiskelijana ei oo varaa marsia ja ostaa kaikkia neuleita heti hyvässä materiaalissa, niin neule varastoa aionkin kartoittaa hitaasti, mutta varmasti!


Ja sitten vielä viimeisempänä takit. Vielä parivuotta sitten menin joka kauden yhdellä ja samalla takilla. Jotenkin sitä mietti kyllä vaatteita mitä puki päälle, mutta takin heitti niskaan vaan sen takia, että se lämmitti. Nyt kuitenkin musta on alkanut paljastua kunnon takki ihminen ja hamuaisin mun kaappii jos minkälaista takkia! Sillä Suomessa kun ollaan niin takkia tulee käyttää suurin osa vuodesta, miksi siis ei panostaisi vaatteeseen, mikä luultavasti näkyy eniten vuoden aikana? Kuitenkin, tässä oon samassa periaatteessa, kuin neuleissakin, eli hitaasti hyvä tulee! Takit kuitenkin on ajattomia, joten takki varastoa on hyvä kartoittaa pikkuhiljaa! Nyt voisin ottaa kaikki nuo yllä olevat takit, heti saa jotain uutta asuun kun vaihtaa nimittäin takkia!

mites teillä,
Mitä vaatteita teijän vaatekaappi kaipaisi lisää, vai onko se jo täydellinen?
Mitkä on teijän the thing, tai ootteko takki, laukku tai kenkä ihmisiä?
Vai mikä on se teijän juttu mihin tykkäätte ja ehkä haluaisitte panostaa?

2 kommenttia:

  1. Mä oon ehdottomasti takki-ihminen! Ne on mulle tosi hyviä ystäviä, joista luopuminen on raskasta (jos siis myyn vanhan ja kokeilen päälle niin en haluakkaan luopua vaikka en käyttäisikään). Mulla on niitä ihan liikaa, mutta toisaalta voiko niitä olla liikaa, kun suomessa niitä tarvitaan päivittäin? :-D oon alkanut myös käyttämään laukkuihin rahaa niin paljon, että äitille ei pidä siitä kertoa... Merkkilaukut on vaan niin iso asia mulle, koska ne kestää ja ne aina tuo asuun sitä jotain. Musta tuntuu, että meillä on aika samanlaiset tyylit, koska mäkin olen vasta nyt alkanut himoitsemaan hyviä neuleita ja mekoissa tunnen itseni itsevarmaksi! Ihana blogi ❤️

    http://maijaviola.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No niinpä!! Musta takkeja ei voi olla liikaa, koska täällä suomessa takki päällä joutuu kuitenkin olemaan suurimman osan ajasta! Hah, mutta niinkuin sanoit ne kestää ikää joten nehän on kuin sijoitus;) Kiitos ❤️

      Poista